top of page

Testing the Bike

Sebelum berpetualang ke benua Afrika, saya pun mengetes motor tunggangan saya ke daerah Jogyakarta dimana disana saya bisa mendapatkan sensasi berkendara seperti berada di medan Afrika. Dan disini juga saya bisa beradaptasi dengan tunggangan yang akan saya gunakan berpetualang Wheel Story season ke 5.

Semuanya berjalan dengan lancar dan mesin motor bekerja dengan baik dimedan offroad dan onroad yang saya lewati , mesin motor telah menggunakan oli Castrol Power 1.


Selanjutnya kami mulai check-list kebutuhan bawaan kami untuk berpetualang sejauh 60.000Km dalam Wheel Story season 5. Dan diwaktu yang sama kamipun mulai mendatangi Kedutaan Besar negara-negara Afrika yang akan kami kunjungi guna membuat visa dan memperlancar perjalanan kami nanti.

Salam Adventure.

English Version :

Before traveling to the African continent, I tested my motorbike ride to the area of Yogyakarta where I could get the sensation of driving like being in the African field. And here too I can adapt to the mounts that I will use adventure Wheel Story season 5.

Everything went smoothly and the engine worked well in the offroad and onroad I passed, the motor engine had used Castrol Power 1 oil.

Next we began to check-list our needs for an adventure of 60,000Km in Wheel Story season 5. And at the same time we also started visiting African Embassies that we will visit to make visas and expedite our journey later.

Salam Adventure.

You Might Also Like:
bottom of page